Zion a Bryce

22. července 2013 v 21:39

Z Las Vegas už jsem se pak sama vydala napříč národními parky v Utahu. Mou první zastávkou byl Zion. Vyrazila jsem z Las Vegas v 5 ráno a zhruba za 3,5 hodiny jsem byla v Zionu. Po cestě krajinou Utahu vás čekají nekonečné pláně, pastviny s volně se pasoucíma krávama, za nimiž se tyčí krásné hory. Takže kdybych neřídila, fotím snad celou cestu. Na dálnicích bylo skoro prázdno jen já a pár kamionů. Jen si nezapomeňte nějaké CD s hudbou, protože naladit nějaké rádio bylo téměř nemožné a když se jedno podařilo už tak americké country.

Zion

Výhodou návštěvy v únoru bylo to, že jsem měla téměř celý park sama pro sebe, všude plno místa na parkování a mohla jsem se tedy zastavit autem , kde jsem chtěla a kdy jsem chtěla. Nevýhodou cestování v únoru je to, že zde byly ještě zbytky ledu a některé cesty byly z části zavřené. Myslím, že zrovna Zion je lepší navštívit na jaře, na podzim, kdy kvetou stromy, protože většina z nich je listnatých a určitě dodá parku větší kouzlo než holé větve. Ale i tak se mi park moc líbil. Pro přespání jsem pak zvolila město Hurricane a motel Travelodge, kde jsme strávila dvě noci. Motel byl čistý, vybavený potřebným zařízením a byl i s ranní snídaní- což spočívalo v možnosti udělat si čerstvé vafle s javorovým sirupem, opéct si toustový chleba s máslem, vzít si jablko a udělat si kafe či čaj. Hurricane je malé městečko, moc jsem ho nezkoumala, protože jsme zde jen přespala. Naproti motelu byla pizzerie a benzínka, kde se dalo něco koupit k večeři…na přespání ideální. Vyhovovala mi i blízkost k dalšímu parku, kterým byl Bryce a kam jsme se vydala další den.

Bryce
Myslela jsem, že cesta do Bryce proběhne tak v pohodě jako do Zionu. Ale po cestě jsem přemýšlela, jestli se neotočím a nepojedu zpět. Bryce je výše položený než Zion. Takže větší zima a více sněhu…i na cestách. Bála jsme se, že někde dostanu smyk, každý kamion moje auto ohodil vrstvou sněhu smíchaného s pískem, drobnými kamínky a asi solí. Mé stěrače nestíhaly, navíc mi došla voda v ostřikovači … takže paráda. Na nějaké benzínce jsem to zkoušela z auta dostat dolů pomocí stěrky a vody, to bylo ještě horší (čím víc jsem se snažila i v dalších dnech-tím to bylo horší). Takže moje krásně modré auto bylo najednou čmouhově bílé. Nakonec jsem dorazila do Bryce- už na vstupní bráně jsem měla nějaké nedorozumění s místní paní, které kontrolovala Annual Pass a podle které, až zase budu chtít příště přijet tak se mám naučit lépe anglicky (zajímalo by mě, kolik cizích řečí umí perfektně ona…). Stejně tak ne úplně příjemný byl pán v informačním centru, když jsem chtěla vědět, jestli se autem dostanu všude nebo jsou některé místa zavřená kvůli sněhu. No tak jsem vyrazila to zkusit sama. Všechny ,,View point", které byly zobrazeny na mapě (mapu parku dostanete zdarma při vstupu do parku) byly dostupné autem. Opět jsem tu byla opět skoro sama a když jsem někoho potkala většinou šlo o starší páry američanů, kteří byli vždy milí, začali si se mnou povídat a doporučovali, kam se ještě mám zajet podívat, zda se nechci vyfotit atd. Bryce mi přijde kouzelný, když je zasypaný sněhem, pěkně to zvýrazní reliéf jeho červených útvarů. Na větší túry to nebylo, protože řada tras si myslím byla ještě pod sněhem, ale jinak všechny vyhlídky byli dostupné a sníh zde odklizen.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.