Odlet tam a zase zpátky....

18. června 2013 v 22:09
Odletu jsem se bála -hlavně toho, že nestihnu přestup v Londýně, na který jsem měla 1hod a 45min. Navíc při čtení všech těch názorů na internetu o tom, jak je přestup na Heathrow složitý, jsem z toho nemohla pár dní spát. Letěla jsem trasu Praha-Londýn- Los |Angeles s British Airways.

Odlétala jsem 12. února. Začalo to poměrně dobře. V Praze nepsali na odletové tabuli žádné zpoždění, nástup do letadla proběhl úspěšně, ale mezitím venku začala docela velká sněhová vánice. Takže jsme v Praze čekali než letadlo nastříkají protimrznoucí směsí.Už jsem se začínala bát, protože narůstalo zpoždění. Nakonec jsme do Londýna doletěli včas.

A teď ten pověstný přestup z terminálu 3 na terminál 5, ze kterého se cestuje za oceán.... Na internetu jsem našla různé názory, často negativní, že je to složité atd. Proto jsem se před odletem podívala na stránky letiště Heathrow, kde mají istruktážní video (zde odkaz : http://www.heathrowairport.com/heathrow-airport-guide/flight-connections/connection-guides) jak tento přestup probíhá. Ten samý postup byl pak vyobrazen na letence, kterou jsem dostala už v Praze (tedy jsem si v Londýně nemusela vyzvednout novou letenku pro let Londýn-LA) Schválně jsem si měřila čas od výstupu z letadla po příchod k příslušné odletové bráně pro letadlo do LA. Takže to probíhalo následovně: po výstupu z letadla jsem přestoupila na autobus, který byl přistaven hned u letadla a který mě zavezl z terminálu 3 na terminál 5, pak jsem sledovala příslušné fialové ukazatele, zdržela jsem se na bezpečností kontrole- jednak kvůli většímu počtu lidí přede mnou (cca 20) a taky jsem (jako pokaždé na tomto letišti) začala při průchodu detektorem pískat (takže vyzout boty, osobní prohlídka atd.) a pak jsem si našla příslušnou bránu (tuším, že to byla brána 53). Taky mě překvapilo, nikde jsem to nečetla před tím, že šipky k této bráně vás dovedou k takovému ,,letištnímu metru" do kterého nastoupíte a odveze vás to k příslušné bráně. Na stránkách Heathrow se doporučuje na tento přestup z terminálu 3 na terminál 5 celkem 90minut, já jsem to zvládla za 40minut a to jsem nějak moc nespěchala. Nástup do letadla proběhl celkem dobře. No, a pak nás v tom letadle nechali sedět 4 hodiny než jsme vzlétli...Napřed hodinu nikdo nehlásil nic o tom, co se děje. Pak kapitál opakoval každou hodinu něco v tom smyslu, že je závada na letadle a že to opravují. Bohužel nás asi tři hodiny nechaly letušky jen tak, až ke konci donesly aspoň trochu vody jinak se nic nedělo....a pak už 15 hodinový let do LA.

Na letišti v LA jsem se jako asi každý, kdo letí do USA, bála kontroly u imigračního úředníka. Dostala jsem se k nějakému mladému asijskému úředníkovi, kterého ho už to asi v 11hod večer nebavilo a kterému jsem díky tomu jeho přízvuku nerozuměla ani slovo. Mé připravené fráze mi byly k ničemu. Nějak jsem tušila, že se ptá asi na účel cesty a tak jsem řekla, že jedu na návštěvu a cestovat. Pak se mě ještě na něco ptal, ale to jsem řekla, že nerozumím....pak už jen otisky a razítko do pasu a bylo to....

Jelikož jsem měla ze začátku své zázemí u sestřenice, která poblíž LA žije, nemusela jsem ještě ten večer řešit motel a půjčení auta. To přišlo na řadu až několik dní potom.

Na závěr jen dodám, že přestup na Heathrow jsem zvládla, letadlo jsem stihla (toho jsme se bála nejvíc, jak to tam budu se svou angličtinou řešit, nějakou novou letenku....ale asi co si člověk přeje tak to se mu splní, protože na cestě zpět jsem to letadlo z Londýna do Prahy opravdu nestihla, jelikož už v LA bylo napsané, že se let o hodinu přesouvá, odlet se pak taky zdržel. Ale musím uznat, že British Airways to měli hezky udělané, protože hned po výstupu z letadla v Londýně, tam stáli zaměstnanci BA s cedulemi a hned nám dali nové letenky na následující let). Zavazadla jsem taky nemusela nijak řešit, ani při jednom letu, a v pořádku jsem je vždy našla. Jen na letišti v LA při cestě do Prahy se připravte, že si je musíte odbavit sami u odbavovacích stánků co tam mají.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.